حماس نیز به وهابیت پیوست!
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 104
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 363
:: بازدید سال : 1025
:: بازدید کلی : 70730
نویسنده : فاضل اذرشاد-احمدتابان-م.حسینی
شنبه 27 تير 1394

 آیازمان آن فرانرسیده است با سازماندهی مستقل نیروهای ضد صهیونیستی؛ گروههای خائن بی غیرت منطقه را به خود واگذاریم ! وبا اتکا به آنها , امیدهای ملتهای مسلمان را برباد ندهیم! گروههائی که بزرگترین اولویت برای انها نه منافع مسلمانان ؛ بلکه منافع شخصی و حزبی و گروهی است وهرگز ظرفیت همگامی با اهداف وآرمانهای مردم را نداشته ونخواهند داشت ودیر یازود با ارتکاب خیانت ؛ جبهه مقاومت اسلامی را با مشکل جدی مواجه خواهند ساخت!

تمایل ریاض برای تشکیل محوری علیه ایران، علت اصلی در آغوش گرفتن حماس

در ادامه این گزارش آمده است: چارچوب اصلی برای این نزدیکی میان حماس و عربستان، تمایل ریاض برای ایجاد یک «محور سنی» فرقه‌ای در مقابل نفوذ ایران در منطقه عربی بود؛ نفوذی که پس از توافق هسته‌ای ایران با غرب ممکن است افزایش یابد. این محور مورد نظر عربستان به یک پوشش فلسطینی نیاز دارد و اینجا گزینه‌ای بهتر از حماس وجود ندارد. در اینجا نباید فراموش کنیم که مشعل از دوحه عازم ریاض شد، دوحه‌ای که اکنون (پس از حل اختلافات) نزدیکترین کشور خلیج (فارس) به عربستان محسوب می‌شود. قطر نقش بسیاری در نزدیکی دوباره حماس و ریاض بازی کرد و حماس را از لیست تروریسم به لیست متحدان وارد کرد یا لااقل از لیست دشمنان خارج نمود.

اما هنوز مشخص نیست که عربستان به مشعل و حماس چه چیزی خواهد داد. موضوع کاملا مشخص این است که اسلحه، موشک، کارشناسان نظامی و غیره در بین کمک‌های آینده نیست و چه بسا پول و اموال بسیار، همان کمک ریاض باشد. اما سوال این است که این پول‌ها چگونه می‌خواهد به نوار غزه برسد اگر روابط عربستان و مصر به تنش وارد شود. نشانه‌های بسیاری از این موضوع (تنش در روابط مصر و عربستان) آشکار شده از جمله اینکه مصر [بر خلاف عربستان و متحدان عربش] بسیار گرم از توافق هسته‌ای ایران و غرب استقبال کرد.

بدعهدی خالد مشعل

جنبش حماس در سال 2012 دفتر خود را از دمشق به دوحه منتقل کرد و به شکلی غیرمستقیم گفت که تصمیم دارد به محور سُنی ملحق شود؛ اکنون نیز تلاش این جنبش برای گسترش روابط با عربستان از همین رویکرد ناشی می‌شود و حماس با این حرکت، کل یا بیشتر خطوط ارتباط خود با ایران یا آنچه از آن باقی مانده بود، قطع می‌کند، ایرانی که در طول سالیان دراز سلاح و پول بسیاری به حماس داده آنهم در زمانی که (حکام) اهل سنت و حکومت‌هایشان از این جنبش دست کشیده بودند.

شکی نیست که خفقان مصری که بر گلوی حماس فشار وارد می‌کند نقش بزرگی در سوق دادن این جنبش به سمت «برگه فرقه‌ای» داشته است. دیگر اینکه هر حمایت مالی سعودی بدون شرط نخواهد بود؛ جز اینکه رهبران عربستان تصمیم گرفته باشنند مقاومت را در آغوش بگیرند و جای ایران را بگیرند و آن را به سلاح برای دفاع از خودش و انجام عملیات علیه اسرائیل مجهز نمایند اما در افق این مسئله، هیچ نشانه‌ای در این چارچوب دیده نمی‌شود.

سفر مشعل به عربستان و استقبال شاه سلمان و ولی عهد و جانشین ولی‌عهد-وزیر دفاع، از او تحولی مهم در روابط دوجانبه آنها را نشان می‌دهد . تمام دیدارهای قبلی مشعل در عربستان محدود به دیدار با «سعود الفیصل» وزیر خارجه سابق یا رهبران امنیتی محدود بود اما اکنون استقبال شاه از او بدان معناست که با مشعل مانند رئیس یک دولت برخورد شده مانند تعامل رهبران عربستان با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «یاسر عرفات» رئیس سابق این تشکیلات و این موضوع دارای معانی بسیاری است که (در اینجا) نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

 


آفتاب سلماس نمایش آزادی تفکر واندیشه

:: بازدید از این مطلب : 595
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
آفتاب سلماس مقدم شما همشهریان را گرامی میدارد.ما همراه شما باگامهائی بلند؛ در آرزوی شکوفائی سلماس ؛ ازجای برخاسته ایم و بااعتقاد به وجود زمینه های شایسته شهرمان برای توسعه ؛ رشد و پویائی؛ هم کلامتان خواهیم بود
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
هاست لینوکس cpanel
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آفتاب سلماس و آدرس aftabsalmas.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.